Jeg vil mene at Anton Kamp Nielsen og hans tema i
http://www.morrisminor.dk/start_d.htm kan trylle lidt med en S.U. carb. selvom de primært er et reservedels lager, ellers har de sikkert kontakt til nogle jyske troldkarle i området.
Naturligvis er et indsprøjtnings system bedst til hardcore off-road, men forholdsvis kompliceret modifikation. Til normalt kørsel og moderat terrænkørsel kan en alternativ karburator være at fortrække, idet den forholdvis ukompliceret.
Synes personlig ikke at Zenith-Stromberg er en bedre carb. end S.U. jeg vil mene det direkte modsatte. Der bestemt langt flere nåle og dysser til S.U. end der til Zenith-Stromberg, derved skulle det være muligt med en mere præcis tuning af en S.U. og det er vel ikke uvæsentlige detalje, når man er ude i noget alternativt.
S.U. HIF findes både i HIF38 (1 1/2") og HIF44 (1 3/4") mener ikke at HIF er lavet i 2", men har et svagt minde omkring en serie i size 1 7/8", tror ikke den serie kan fåes, eller der kan skaffes reservedele mere. men så findes HS og HD serien som 2". Nogle af de "gamle" som har rodet med S.U. er af den opfattelse at HS serien er den bedrer S.U. carb., men det kan sikkert debatteres ivrigt...
Det er afgjort imponerede hjemmesløjt som der linkes til, men pænt er det bestemt ikke (set med min optik) en mere smidig løsning er SU/Zenith-Stromberg throttle bodies fra TVM
http://www.twminduction.com/ThrottleBody/ThrottleBody-FR.htmlDer findes flere forskellige prof. løsningsmodeller hvis man ønsker indsprøjtnings sytem, men de er bekostlige. MegaSquirt er en DIY ECU, resten af komponenterne kan man finde hos skrothandleren, men ikke en ukompliceret løsning. Et manifold til to S.U. carb. virker som en letter løsning, men produceres det manifold stadigvæk...og er der overhovede plads til 2 carb... kan vi ikke set et foto...?
Så er der lige tændingen. evt. -
http://www.123ignition.nl/brand/Land+Rover.htmlHvis man da ikke hoppet på MegaJolt, som jeg selv satser på. Men det er vel altsammen et spørgsmål om personlig overbevisning. Synes det er vigtigt man ikke glemmer tændnings systemet, hvis man roder med brandstof induktions systemet...!
Mv. Ole