Nu er det sådan Paul, at man må beregne 20% forøgelse af motoreffekten af den kraftigste identiske model og det er jo som du beskriver en benziner.
Det er nemlig helt grotesk med de gamle 90"/110" med 2.5l N/A motore, de findes identisk som V8 model og der må man beregne effektforøgelse med 20% på V8 modellen.
Der kan man tale om at man kan mærke det, fra de 68hk og til 130-140HK.
Nu formoder jeg at færdselsstyrelsen mener at standardbremserne kan klare de 20% i effektforøgelse ellers havde de vel forlangt noget i den retning.
Og hvordan vil du i øvrigt forbedre bremserne uden at komme i konflikt med typegodkendelsen?
Det er f.eks. strengt forbudt montere skivebremser på en seriebil, da den så afviger fra typegodkendelsen.
Men sådan er den danske færdelsstyrelse så underligt indrettet.
Se mere på
www.fstyr.dkDette omhandler kun det rent godkendelsesmæssige, afgiftssagen med SKAT er en helt anden historie.
(Effektforøgelse over 20% udløser ny vurderingsafgift til SKAT)
Mvh
Kenneth Poulsen