Hej forum
Jeg har ledt lidt rundt i de gamle svar her på siden, men jeg er endnu ikke helt oplyst. Så kan nogen HELT lavteknologisk forklare mig, hvordan man laver om på elsystemet til en 2,25 D SIII, når man konverterer fra de gamle serieforbundne gløderør til nye paralleforbundne?
I dette indlæg
http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=29203#29203er der et diagram, hvor gløderørene sidder i serie med modstanden på torpedoen, og så er lampen i instrumentbordet sat på parallelt over modstanden. Og så vidt jeg har kunnet læse mig til, så var tanken, at lampen lyste svagt til at begynde med, og når gløderørene var varme, så blev strømmen ledt bedre, hvorved lampen lyste kraftigere, hvorpå motoren kunne startes.
Men hvad gør jeg så, når jeg monterer parallelforbundne gløderør? Skal jeg fortsat bruge modstanden? Og skal lampen forbindes med i kredsløbet?
God Pinse til alle.
vh Niels