135126:
sv: S.U. Karburator og 3 trins autogearkasse. (18-07-2013 10:00:26) (svar på
135124)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 87.49.140.98)
Du skal have forbindelses stangen af ved justering.
Start med at grundjustere dyserne. Ud med stemplerne, og dysen plant med gulvet, og så 3½ omgang ned. Og i med stemplerne igen. Husk olie i inderrøret (der er lange tråde her på forum om typen).
Herefter skal tomgangen justeres til 800 omdrejninger, med flow måler finder du punktet hvor de står ens.
Og så kan forbindelsen monteres igen, efter at længden er tilpasset.
Herefter skal du have justeret hvor meget ekstra benzin den skal have ved at skrue dyserne længere ned eller op ad gangen. På Stromberg er der et trick der går på at når man løfter stemplerne skal den ikke tage flere omdrejninger, men heller ikke falde voldsomt. Det virker også lidt her. Hvis den tager flere omdrejninger når du løfter, er blandingen for fed, og du skal have dyserne op.
Der er ikke forskel på pumpen til de to karburatorer, kun til indsprøjtning. Men der skal være godt flow når du løsner rørene.
Alt det der automatgear kick down kabler og så videre har jeg ikke forstand på.
Med Land-Rover hilsen
Asger Jørnow