14240:
Vedr. tandrem på 200tdi... (08-04-2004 22:37:14)
Kim Horsevad #6594, reg. njy (medlem) (
ip-adr: 62.243.97.5)
Hej Alle!
Nu er der "kun" 15000 km til at tandremmen skal skiftes; så jeg har allerede være ved at nærlæse "workshop manual". (Sælger oplyste at remmen var skiftet ved 80000km, så jeg har tænkt mig at skifte ved 160000km, - ved godt at remmen skulle kunne klare 100000km; men "better safe than sorry!")
Deri nævnes en hel masse "special service tools"; jeg formoder at når disse nævnes i manualen så er der virkelig brug for dem??? Kan sådanne sager købes hos midtjysk? Hvad har andre 200tdi-ejere gjort?
Der nævnes også en "Dial type torque wrench" som skal benyttes på følgende måde "When the tension is correct and the torque meter is in the vertical position, tighten the clamp bolt"
Jeg er normalt rimelig stærk til engelsk; men det svarer altså ikke til beskrivelsen af nogle af de momentnøgler jeg har .. Findes der en anden slags momentnøgle som angiver momentet med en viser /måleur (Dial type) og som skal holdes i lodret position? Hvad kaldes denne type momentnøgle på dansk?
Jeg ved godt at harald nyborg og tilsvarende firmaer sommetider har billige momentnøgler med en form for viserskive; men der er da vel formodentlig ikke den slags der henvises til?
Er der ellers nogle spisfindigheder som man skal huske i forbindelse med udskifning af en sådan tandrem?
Med Venlig Hilsen,
Kim Horsevad