71617:
sv: Land Rover 110 spær (04-11-2008 20:17:11) (svar på
71612)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (
ip-adr: 80.164.54.244)
Tekniske specifikationer
Motortype:
4-cyl. 2.4 TDCI commonrail dieselmotor
Borring: 89,9 mm, slaglængde: 94,6 mm
Kompression: 17,5 : 1
· Effekt: 90,0 kW - 122 HK ved 3.500
· Drejningsmoment: 360 Nm ved 2.000 omdr. pr. min
· Serviceintervaller:
1. service: 20.000 km/12 mrd.
2. service: 40.000 km/24 mrd.
· Brændstofforbrug:
90”: 9,7 km/l, 110” og 130”: 9,0 km/l
· Rumindhold i tank:
90”: 60 liter, 110” og 130”: 75 liter
· Præstationer:
0-100 km/t: 15,8
· Topfart: 130 km/t
· Transmission: 6-trins gearkasse reduktionsgearkasse med høj/lav udveksling centerdifferentialespær
· Bremser:
Vakuumforstærket 2 kreds bremseanlæg med
skivebremser for og bag. Håndbremse:
Transmissionsbremse, tromle ved reduktions
gearkassens udgangsaksel. ABS med Elec
tronic Traction Control (ETC) (ABS/ETC er ikke standard)
· Opbygning:
Chassisramme i bokskonstruktion i 2 mm stål
Karosseriplader og paneler i aluminium
· Styretøj:
Snekke/rulle med servo
· Ophæng:
For: Stiv aksel, skruefjedre, dobbeltvirkende
hydrauliske støddæmpere, radiusarme og panhardstang.
Bag: Stiv aksel, progressive skruefjedre,
dobbeltvirkende hydrauliske støddæmpere, radiusarme og A-ramme
· Terrænegenskaber:
Maksimal hældning: 35°
Maksimal stigning: 45°
Vadedybde: 500 mm
· Egenvægt/totalvægt i kg (fra):
90": 1.675/2.400 kg
90" Heavy Duty: 1.705/2.550 kg
110": 1.884/3.050 kg
110" Heavy Duty: 1.800/3.500 kg
130": 2.120/3.500 kg
Tilladt trailervægt uden bremser: 750 kg
Med påløbsbremser: 3.500 kg
Dimensioner:
Længde/højde/bredde:
90”: 3.349-3.894 mm / 1.968-2.021 mm / 1.790-1.992 mm
110”: 4.370-4.639 mm /2.021 mm / 1.790-1.992 mm
130”: 5.170mm / 2.021mm / 2.010mm
· Akselafstand: 90”: 2.360 mm, 110”: 2.794 mm, 130”: 3.225 mm
Der er 3 års eller 100.000 km. (hvad der måtte komme først) fabriksgaranti på alle Land Rover
Hvis jeg sammenholder ovenstående med ældre modeller, så synes det for mig, at transmissionen med centerdiffenrentialspær fortsat er i brug.
Jeg mener ikke, at Defender nogensinde har haft spær på akslerne, medmindre det har været eftermonteret ekstraudstyr af anden herkomst.