Jeg vil lige med det samme sige at jeg ikke har nogen som helst erfaringer omkring 3.5 V8!
Men jeg syntes ikke du skal lade dig skræmme af elektronikken i et indsprøjtningssystem. Det er super nemt at fejlfinde. Der er næsten ingenting der kan gå i stykker i det og det er selvjusterende når først det er kørt ind.
Man kan få mange "alt-i-et" systemer til erstatning for karburator som er lige til at bolte på. Det giver ikke helt samme optimale løsning som et "ægte" multipoint system, men i forhold til at rode med nåle, dyser og svømmere og det der er værre, så er det supernemt at gå til og der er flere af systemerne er der forberedt på at du kan udvide med styring af tændingssystemet også - det er som bekendt der du henter effekten for alvor.
Bruger du kun din LR i terræn vil du ikke mærke noget på brændstoføkonomien, men køre du på landevej vil du kunne juster indsprøjtningen til automatisk at gå magert når du bare triller ud af lige vej. Her vil alle karburatorer give en uforholdsvis fed blanding fordi at de også skal dække behovet under belastning. Træder du så på pedalen for en kvik overhaling (af en grå ferguson), så vil systemet selv finde den rigtige blanding til fuldlast og give max. ydelse. Du får altså både justering til økonomi og topydelse i et.
Du vil opleve at bilen starter uden at fifle med choker og tomgangsproblemer i koldt vejr eller damplommer i hedebølge.
osv. osv.
Hvis du skulle føle dig fristet, så vil jeg anbefale dig at starte med at læse Performance Fuel Injection Systems af Matt Cramer & Jerry Hoffman. Det er en super indføring i indsprøjtningssystemer med masser af grundliggende viden og masser af tips til erfarne tunere og problemløsning.
Prøv f.eks. at kaste et blik på Edelbrooks E-street her:
http://www.youtube.com/watch?v=IH8q5qtRdjUHilsen
Jens