32929:
sv: sv: sv: sv: kængurugitter.... (17-03-2006 12:10:06) (svar på
32928)
Hans Kristian Erbs #4975, reg. øjyl (medlem) (
ip-adr: 62.242.38.186)
Ja, men lidt uenig vil jeg nu tillade mig at være... og så gå lidt i selvsving og poste et indlæg, jeg allerede har haft på dette forunderlige forum én gang før.
Viagra på 4 hjul.
Jeg havde svært ved ikke at føle mig lidt trådt på, da en - for mig - naturlig del af min Land Rover blev udråbt til at være "en tåbelig pyntegenstand, der udelukkende har til opgave at give indtryk af endnu mere "macho" i sidste uges Motorbrevkasse i JyllandsPosten.
Dens væsentligste funktion er, som du ganske rigtigt påpeger, at få den i forvejen rå Land Rover Defender til at se - om muligt - endnu mere rå ud, men den har da også den praktiske funktion, at den er et vældig godt sted at montere de 2 uundværlige fjernprojektører. Og så kan jeg godt se det billede af en rigtig nørd, der er ved at danne sig på nethinden. Det vender jeg tilbage til.
For først vil jeg lige påpege, at der står et stort arbejde for Jyllands Postens motorredaktion, hvis I skal til at tale om "tåbelige pyntegenstande", hver gang, der er dele på bilen, der er med til at opgradere køberens personlige rygrad. Altså det jeg mener er, at når folk køber BMW 540 og tilsvarende, så er "macho"-elementet en væsentlig del af det. Og hvis det er korrekt, at "farten dræber", så bør der for fremtiden i jeres anmeldelser af biler med f.eks. mere end 150 HK stå, at det er et "tåbeligt machoelement." som der "efter vores bedste skøn" ikke er nogen grund til at importere til Danmark.
"Jamen hør nu her, gode læser", vil I nok genreplicere. Man kan altså køre i sin bil til Tyskland, hvor man kan udnytte de mange heste. Og det er naturligvis derfor I skriver begejstret om Mazdas lille 250 HK wankelmotor sportsvogn på samme side."viagra bil" siger jeg bare. Nå men, jeg kører altså også i Norge og Sverige og HAR set elgsdyr langs vejkanten. Og jeg er da heller ikke sikker på, at det rådyr, jeg for et par år siden kolliderede med i min Citroën XM satte særlig stor pris på defomationzonerne på fronten af det indtil da nydelige køretøj (men det gjorde Citroën værkstedet!!).
Og så tilbage til det med "nørden". Efter at jeg har været den lykkelige ejer af herlige køretøjer som Citroën GS/GSA, CX, ZX, XM, Xantia, Peugeot 405 MI 16 m.m. kom jeg for skade at opfylde en gammel "macho-"?? drøm ved at købe en Land Rover af den rigtige slags! Det betød, at en nyindkøbt Xantia II blev erstattet af en god lille Saxo. Og nu kommer jeg så til det egentlige: I en lille undseelig Saxo er der altså ikke mange fodgængere, cyklister eller øvrige bilister, der tager én særlig alvorligt. Og der er da heller ikke noget ved den, der skulle gøre det særligt faretruende lige at nå med over for "taxa- gult" eller cykle (eller køre i bil ) ud foran den fra en tilstødende vej. Og tro mig: Det sker ikke i Land Roveren. Det er sikkert ikke udelukkende den "tåbelige pyntegenstands" skyld, men jeg er overbevist om, at opmærksomheden skærpes, især blandt de bløde trafikanter og i hvert fald er der slet ingen tvivl om, at mange bilister ikke skal nyde noget af nærkontakt med Land Roveren. . jo forresten på et punkt: Fordi ydersporet på motorvejen er forbeholdt travle forretningsfolk og andre sælgertyper, der lever af at trygle kunderne om næste måneds køb, har de mere travlt end os almindeligt dødelige, der kan - og er nødt til - at nøjes med 110 km/t - også når vi begiver os ud i BMW zonen for at overhale en lastbil. Så kommer de drønende der med deres overhalingsblink og venstre blinklys og kan vi komme til og helt op i r. og en afstand på ned til et par meter.. Og så er det, at jeg lige skal huske, at det er mig, der kører med en "tåbelig pyntegenstand, der udelukkende har til opgave at give indtryk af endnu mere "macho"".
Disse var ordene.
God weekend!
LR hilsen Hans Kristian